donderdag 29 september 2011

Toch nog een beetje zomer.

                                                 
                                                     CHRISTIENE DÜTHLER ©

                                   Bloemen kind.
                                                                  
                                   Een bloemen kind in haar tuintje tussen het groen.
                                   Ze geniet van iedere bloem.
                                   Bijen vliegen af en aan en landen op
                                   de kleuren pracht,een libelle vliegt recht
                                   op haar af,daalt neer op een lelie in de plas.
                                   Ze sproeit met een grote gieter alle bloemen nat.

                                   Vertederd kijkt moeder door het venster
                                   naar haar bloemen kind.
                                   Ze raakt ontroert ze pinkt een traan.
                                   De kleine meid harkt tussen de bloemen,
                                   een zucht en vleit zich neer op het gras,
                                   de bloemen hebben water gehad.

                                    Een kikker begint te kwaken bij de plas,
                                    luisterend naar het gratis concert,
                                    haar ogen worden zwaar,al doet de kikker
                                    nog zo zijn best,zijn klanken klinken
                                    steeds verder en verder weg.
                                    Het bloemenkind  valt in  slaap
                                    in een bed van bloemen en gras.

                                             Christiene düthler. ©    

15 opmerkingen:

  1. dit is weer magnifiek, christiene!!!

    dit blog maakt de zomer, die we momenteel mogen beleven, nog mooier dan dat ie al is! :-))

    ook je schilderij is weer eentje om van te houden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lieve christiene,

    wat een heerlijk tafereel om te zien,
    en wat zalig om jou weer te zien,
    als ik op je link klik gaat je blog open en ik zet je weer in mijn feedslijst,
    je bent weer terug,
    joechei, joechei:-)
    je maakt me blij

    *leidje zing *

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk dat jij ook op blogspot zit, het duurt wel erg lang met web-log, hè.
    en wat een heerlijk nazomers tafereeltje:))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi weer gegeven een plaatje, Groeten geert.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een grappig formulier heb jij om reactie te plaatsen, hoe kom je eraan. Fijn dat ik weer bij je langs komen.

    Wat duurt het lang met weblog hé?

    groetjes (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. kijk....daar is het schermpje...ik kan reageren.
    Het is wel heel akelig hoor als je alleen maar kunt kijken en geen reactie kunt achterlaten.


    je bloemenkind doet me denken aan mijn kleindochters.
    Die zijn ook vaak druk in de weer met de gieter als ze hier op bezoek zijn.
    heel mooi gedaan Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha! Hoera! Je hebt het probleem in de reacties blijkbaar opgelost en ik denk, ik hóóp dat nu mijn reactie er wél door komt lieve Christiene.
    Blij dat je weer in de ether zit want dit creatief pareltje moet beslist met de wereld gedeeld worden!
    Fijne zondag meid, geniet van de stralende nazomerzon hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he christiene,
    fijn dat je er weer bent. mooi verhaal en zonnig schilderij.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat fijn dat je er weer bent Christiene en dat ik weer van je mooie creativiteit kan genieten.
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Christiene,

    Bedankt voor jouw berichtje, het ziet er hier ook weer fleurig uit en ik wens jou hier veel succes.
    Ik wacht nog eventjes af.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat een mooi log heb je gemaakt.
    Ja het is een groot gerommel met weblog, helemaal niet leuk.
    Wat een mooi vers en tekening.
    Ben je nu alles kwijt van weblog????
    Fijne avond verder en tot later weer, groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo hallo Christiene...ha ha ik heb je gevonden.
    Dank je wel voor je bericht.
    Een prachtig verhaal...ik kruip bij dit mooie bloemenmeiske in bedje.
    slapen ... dromen .... van een nieuwe log????? ....
    Veel lieve zongroetjes en de groetjes aan de anderen, dag dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk hé, weerom te kunnen reageren? Maar bovenal heerlijk dat jij weer een stekje hebt om je knappe, creatieve eitjes te leggen lieve Christiene!
    Fijne dag nog meid, het begin van een hopelijk weer mooie week!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. i love the picture and the text too. Very beautiful!!

    BeantwoordenVerwijderen