donderdag 13 december 2012

Vakantie droom.


                                                      Christiene Düthler©


                                                     Vakantie droom.
                                                Geen gezeul met koffers
                                                een kamer in je eigen huis.
                                                Koud en warm stromend water.
                                                Muziek klinkt in de verte
                                                het weer doet wat het zegt.

                                                Een ontbijtje een volkoren broodje
                                                een eitje een kopje kruiden thee.
                                                Het bad loopt over van verbeelding
                                                Alleen haar hooft in de wolken
                                                in een schuimend bad.

                                                Ziet dingen waar anderen
                                                van dromen.
                                                Er klinkt geratel van de wekker
                                                een te korte droom vakantie 
                                                eindigt in het water.

                                                   Christiene Düthler©

20 opmerkingen:

  1. Net op de valreep meegenomen Lieve C, een droomtekening met tekst.
    Soms kan ik ook zo heerlijk dagdromen dat ik een beetje boos ben dat het niet echt was. Maar hoe graag en hoe veel ik ook reis, ben altijd graag weer thuis gekomen.
    Voor een tijdje dan toch. Ik neem uw tekst in gedachten mee en als ik zaterdag aan het ontbijt zit zal ik er zeker eens aan denken.
    Tot volgende week he ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is mooi Christiene en oja.........in bad liggen dromen is een prachtige vakantie!
    XXXm

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zijn fijne vakanties, zo lekker rustig thuis en alles bij de hand.
    Nog een fijne avond meis.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha lekker lieve christiene, je bad laten vollopen en dan dromen
    over de mooie dingen die je gata doen, lekker in een warm land met deze kou,

    zalig idee toch:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo C.,
    Homaar, zwarte lingerie naast de badkuip, madame heeft smaak zo te zien. Ja, lekker languit genieten van een ontspannens warm bad, heerlijk om even tot rust te komen en met gesloten ogen te dromen van veraf gelegen witte zandstranden. Alweer een leuke illustratie en uiteraard voorzien van een romantisch tekstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een zalig gedicht Christiene. Over lekker wegdromen in een badkuip.
    Helaas heb ik geen badkuip mag ik het met een douche doen.

    Bedankt voor je compliment over de afbeeldingen, je mag ze altijd meenemen hoor. Misschien ter inspiratie om te schilderen/tekenen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. als ik je blog op kom dan zie ik die mooie bloemen en dan voel ik me al in vakantiestemming en dat is geen droom

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waar blijf je het vandaan halen begenadigde Christiene? Ook dit is weer een pareltje van je woorden- en tekenkunst!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk dromen van vakantie, zon warmte. Maar het duurt nog zo lang..eerst die koude maar zien te overleven. Door je gedichtje en je schilderij voel ik me al helemaal in vakantiestemming komen, Christiene!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mmmmm, heerlijk!
    Als ik een bad zou hebben....
    Dan deed ik het zelfde...
    Lijkt me zalig!

    groet van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Christiene, wat een heerlijk blog, wat een heerlijk gedicht, wat ben ik blij dat je bij me langskwam!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. tja af en toe vakantie in eigen huis moet kunnen en dan word je zeker niet gewekt door de wekker hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik begrijp wel wat je bedoelt denk ik, ook ik heb zo'n dromen als ik in bad ga... dus ik trek het zo lang mogelijk, toch een uurtje of zo hihi.
    Fijn weekend lieve Christiene!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hihi .. tegen zo'n droomvakantie kan niks tegenop, christiene! :-))

    dit is weer een schilderij om bij in het rijtje te hangen! :-))

    fijne zondag,

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bedankt voor je lieve wens, al even lieve Christiene! En ik hoop dat ook jij aan een weekend vol glans en liefde bezig bent...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hola hola Christien...ha ha deze moet je echt een tweede keer lezen..dit zet je toch effkes aan het denken...fantastico.
    Meid heel veel lieve zongroetjes ..fijne dag

    en dan nog efkes dit...hi hi het is mie gelukt om een kiekje te plaatsen in het groene veld..oh oh

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat mooi geschreven over een droomleven. Net of je echt op vakantie was en je laatste 2 regels vond ik zelfs grappig. Liefs, Tine

    BeantwoordenVerwijderen