woensdag 3 september 2014

Verliefd......


                                                     Christiene Düthler©

                                                                Verliefd.
                                                    Zon overgoten strand
                                                    samen liggend in het zand
                                                    zij verliefd
                                                    hij denkt aan haar
                                                    en zegt ik moet nu gaan.
                                                    Nog een laatste kus    
                                                    zij verliefd
                                                    blijft achter
                                                    een zon overgoten strand
                                                    alleen liggend in het zand.

                                                    Christiene Düthler ©

uit mijn archief...

39 opmerkingen:

  1. verliefdheid, elkaar vertrouwen en loslaten, en ze kan verder genieten, want er is meer dan alleen maar liefde, dat breng je mooi in dit gedicht

    BeantwoordenVerwijderen
  2. die voetjes die onder de parasol uitsteken, schattig
    mooi versje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vakantie liefdes .... de meeste blijven vakantie liefdes....
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo,
    Niets voelt zaliger aan dan de verliefdheid. Jammer genoeg, op een zonovergoten strand, lijkt het allemaal rooskleuriger dan in het dagelijks leven. Veel liefdes die ontstaan op witte stranden zijn vaak een kort leven beschoren. Toch alweer een leuke illustratie met bijpassende tekst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jouw archief bergt mooie dingen op C-tje en ik treed A hier bij, vakantieliefde die soms zorgt voor liefdesverdriet, dat slijt maar
    echte liefde niet ;-)
    Zonnige prent hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hij komt vast terug :-) ik ben er zeker van :-)

    mooi om te zien lieve christiene, een vrolijk plaatje:-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Very sweet red umbrella and feet! I like to think there are many meanings in it.

    Happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. geweldig!
    zo vrolijk zo schattig
    net wat ik eventjes nodig had

    love you

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een mooi gedicht en die plaat is heel knap Christiene ...

    komt hij nog terug vraag ik me af..

    de liefde kan niet van één kant komen..

    een aangename zonnige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha mooi...!!
    Hij komt vast wel terug, morgen wordt het weer een mooie dag...!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Het komt vast wel terug.Wat heb je mooi geschreven.Plaatje is erg mooi gemaakt. Morgen word zonnige dag.
    Groetjes Jacqueline.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. hihi .. zo mooi verliefd, achter hun knalrood parasolleke ..

    en ohzo mooi verliefd gedichtje erbij!

    een blog om te koesteren, christiene! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een heerlijk logje, ik zie me al liggen op het strand :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oooo en Ooooo, dit is weer een log geworden om van te snoepen, zo mooi! Poëzie en tekst vormen een knap geheel, je hebt er me plezier mee gedaan lieve Christiene! En ook met je lieve reactie, ik geef er de brui niet aan hoor en probeer ondertussen mijn gevoel voor humor terug te vinden... Fijne, zomerse dag nog meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ein schönes starkes Rot!

    Gedicht am Strand Adria 1998:

    Sie flogen fort.
    Ich bin allein und bin traurig.
    Da kommt die Sehnsucht nach dem Neuen -
    Die Luft ist dünn und offen.

    They flew away.
    I am alone and I am sad.
    Longing is coming -
    The air is thin and open.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Christiene,
    Leuk dat je even bij mij langs kwam.
    Ik zie bij jou ook heel wat moois te lezen en te bekijken.
    Ga ik op mijn gemak doen ...

    Wens ik je nu een hele fijne zonnige donderdag

    Tot een volgende keer
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  17. mmmm, heerlijk zonnigheidje :)

    xje van Annet

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo,
    Nog steeds een parasol tegen de zon en gelukkig ondertussen niet vervangen door een regenscherm. Laten we nog maar even lekker genieten van deze prachtige dagen, het zal vroeg genoeg kenteren naar het jaareinde toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Vier voetjes onder zo'n mooi parasolletje, daar gaan je gedachten als vanzelf mee aan de haal. Weer een waar kunststukje, lieve Christiene, zowel de woorden als de illustratie.
    Geniet van de zon (en de liefde ;-))

    Liefs en natuurlijk 'n zonnegroetje,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ah, sentiment. heerlijk zonnen op het strand met je geliefde. nu is helaas de zomer voorbij, maar met jouw mooie schilderijen en gedichten is het voorlopig nog volop zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Verliefd en onder een rood parasolletje op het strand........wat kan er mooier zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik wens je een ontspannen vrijdag, een leuk weekend, en ik geef je zomaar ne hele dikke knufel

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Bedankt voor je lieve reactie al even lieve Christiene! En wat je vraag betreft, nee alle foto's werden door mij genomen want fotograferen was er moeilijk met dat erbarmelijk licht, zijn camera kan dat niet aan.
    Fijne dag nog leid!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo,
    We zijn alweer toe aan het einde van de week en het weekend staat figuurlijk voor de deur. Mogen we jullie dan ook een heel fijn en hopelijk zonnig weekend toewensen. Nog even genieten van de zomer waarvan stilaan het einde nadert. Maar dan komt de kleurrijke herfst, met meer tijd 's avonds om binnenshuis leuke dingen te doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat is dit leuk Christiene, zowel de tekening als het bijhorende gedichtje. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hallo,
    Komen jullie alvast een heel fijn weekend toewensen. Veel zon, rust en ontspanning en energie opdoen om morgen de nieuwe week aan te vangen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo mooi als een vakantie liefde kan zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuk weekend gehad lieve Christiene met een ijsje of zo, en dan niet virtueel maar zo'n echt lekker ding dat van je kin en neus afdruipt? Ik hoop het voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hallo,
    Het is alweer maandag en we zijn toe aan een nieuwe week. Mogen we jullie dan ook het allerbeste toewensen bij de start van deze hopelijk zonnige week. Genieten van elke dag en tijd nemen voor een beetje gezonde ontspanning.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hai Christiene,

    ohoh... wat ben ik hier lang niet geweest!
    En meteen val ik met mijn neus in de boter!

    Leuk!!

    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een prachtige zomerse tekening Christiene!
    Fijn zo verliefd aan het strand, maar spijtig genoeg kwam aan dat sprookje een einde...
    Een mooie nieuwe week,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ahhhhh
    so romantic
    and sweet

    ahhhhh
    zo romantisch
    en zoete

    BeantwoordenVerwijderen
  33. een vrolijke dinsdaggroet,
    heb het goed ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Hallo,
    Vandaag is de week alweer halfweg, komen jullie dan ook een fijne dag toewensen. Alhowel de zon zich niet laat zien, lijkt het toch een rustige nazomerdag te worden. Met de winter en de herfst voor de deur en de langere avonden in aantocht, kijken we alvast uit naar nieuwe werken van jou, wellicht met het oker in volle glorie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hallo,
    Bedankt voor je alweer fijne reactie. Stilaan nadert een ander seizoen en ook de natuur maakt zich op om een winterslaap in te gaan. Toch nog even genieten van enkele zonnige septemberdagen. Geniet van de dag verder.

    BeantwoordenVerwijderen