Totaal aantal pageviews

zondag 1 februari 2015

Anders dan andere.


 

                                                   Anders dan andere.

                                       Even van alles weg een wandeling in het groen
                                       je loopt voorbij de laatste huizen
                                       een deur slaat dicht,een vrouwen stem
                                       roept ook aan de wandel.

                                       Haar stappen hebben je in gehaald.
                                       Ze kijkt je aan en zegt, mooi weer vandaag
                                       je neemt haar op van kop tot teen
                                       een jonge vrouw,of ze het weet
                                       ze is anders dan andere.

                                       Vragend het staat me niet,je weet
                                       wat ze bedoeld ze draagt geen sokken
                                       lange benen steken uit de hoge schoenen,
                                       draagt een te korte rok die deint heftig
                                       mee bij iedere stap.

                                       Ze loopt mee in jou pas, ik draag geen sokken
                                       geen echt gesprek maar korten zinnen.
                                       Zo krijg je blaren,die heb ik al
                                       nog een mooie dag dat is alles wat ze zegt
                                       en versnelt haar pas.

                                        Je volgt haar pad en kijkt naar de lange benen
                                        in  de hoge schoenen,zij is anders dan de andere
                                        soms zijn mensen gewoon en niet aardig
                                        zij is gewoon aardig en anders dan andere.
                                        Ze wuift en verdwijnt in het groen..

                                                  Christiene Düthler ©.
                                                     Gedicht    2011.


29 opmerkingen:

Merel zei

En toch is ieder anders dan andere zo ontzettend mooi

klaproos zei

prachtig hoe je deze ontmoeting verwoord christiene, ja sommige mensen oordelen snel, en anderen knopen een gezellig praatje aan,
leuk gedaan christiene,

lieve groet.
xxx

Lilian zei

Mooi verslag van een mooie ontmoeting. Anders dan anderen, maar wel helemaal zichzelf, dat vind ik pas mooi!
Wat een mooi werk heb je weer gemaakt, die mysterieuze dame van de achterkant in combinatie met jouw tekst is prachtig. Ook anders dan heel veel anderen :-)
Kleurrijke groetjes en veel liefs,
Lilian

Marjolijn. zei

Mooi als mensen van uit hun hart anders dan anderen kunnen zijn...!!
Mooi log meis, ik geniet er van...!

Tammie Lee zei

zoals een interessant verhaal Christiene . dit schilderij beeldt het heerlijk . ze lijkt te observeren , overweegt .

heerlijke week aan u ~

such an interesting story Christiene. this painting portrays it wonderfully. she seems to be observing, contemplating.

lovely week to you ~

Lutje zei

mensen die zichzelf zijn,
het zijn fijne mensen om tegen te komen,
en geen kousen aan, dat is heel herkenbaar voor mij, en ik krijg dan zelfs nog geen blaren meer

fotorantje zei

dat heb je heel mooi geschreven
ze is wie ze is
anders misschien maar doet geen vlieg kwaad

Marlou zei

Goedemorgen Christiene,

ik dacht al... heeft dat meiske geen sokken aan...
En zo'n koud kort rokje...

Moet je mij nu eens zien: twee truien aan en hele dikke sokken!!

Maar het was gewoon een aardig meisje, zonder sokken en een koud kort rokje...

Mooi gedaan...

X, Marlou

.

Ferry - Jacqueline zei

Deze vrouw geen sokje aan. Vooral korte rokje aan. Het is herkenbaar dat zo is. Wat heb je mooi geschreven Christiene. Je tekening heb mooi gedaan.
Fijne week.
Groetjes Jacqueline & Ferry.

willy zei

anders dan andere..

ik zie het zo voor mij Christiene..

een prachtige combinatie van woord en beeld...

prettige dag..

ps: als je en reactie plaatst,zit er een foutje in je link

Annette zei

Oh wat leuk Christine.
Heel bijzonder.
Fijn dit te lezen.

Hartegroetekus Annette:)

yvonne zei

een gezellige wandeling, zo met tweeën. Ach, en soms hoef je niet meer te zeggen dan hallo en mooi weer!
ieder mens is zoals hij/zij is.
een fijne dag nog Christiene.

denthe zei

hier krijg ik al helemaal een zomers gevoel van :-) Mooi uitgedrukt hoe je iemand niet op 't uiterlijk moet gaan beoordelen...

curieuzeneuzemosterdpot zei

anders dan anders ..

maar daarom niet minder mooi! ;-))

jij hebt deze vluchtige ontmoeting prachtig verwoord, christiene! :-))

Lutje zei

ik wens dit tof vrouwtje een hele mooie dag

gerdaYD zei

Je bent zo mooi anders dan ik
Natuurlijk niet meer of minder
Maar zo mooi anders
Ik zou je nooit anders dan anders willen
(onbekend)
... en dat anders zijn heb jij beslist niet alleen goed in de verf gezet, maar ook in mooie woorden gegoten lieve Christiene!

Marlou zei

Dag Christiene,

inmiddels schijnt hier volop de zon.
Maar met blote benen buiten... nee, dat nog maar niet!

Groetjes, Marlou

.

jeer zei

Christiene,

Jij hebt een bijzondere ontmoeting van mens tot mens mooi verwoord.
Het voelt aan als een persoonlijke belevenis.

Groetjes,

jeer

Kay L. zei

Hallo C-tje,

ik heb dit graag gelezen,
de lettertjes 1 voor 1 opgesnoept
en al klinkt het soms wat droef
je hebt het toch maar mooi verwoord.
Groetjes ♥

A van de Aa zei

Mijn mondhoeken gekruld...
Anders dan de andere mensen, dat zijn die andere anders zijnde mensen ... ;-)

dori zei

You must be brave if you are not like all people. You have to be brave to encourgage to go sometimes your way lonely, but between all these "normal" people you feel more lonely than lonely in the nature.
Mystic drawaing without face - there is a secret feeling...

gerdaYD zei

Het vergt lef om anders dan de anderen te durven zijn, zulke mensen bewonder ik, net zoals ik jou bewonder om je gave het mooi in beeld en in woord te brengen Christiene!

Vanessa zei

Wat een prachtig gedicht en tekening!!
Een aangename ontmoeting, veel woorden moeten het niet zijn om een goed gevoel te hebben over iets of iemand. Heel mooi geschreven Christiene!
Nog een fijne dag,
groetjes, Vanessa

Marlou zei

ha die Christiene,

vandaag is het dikke-truien-dag, dus ...
als je haar weer tegenkomt: geef haar dan maar wat warms...

En zelf ook een warme turi aan!
Prettig weekeinde!
Marlou

.

Ria zei

Dikke truiendag.
geef haar wanneer je haar ontmoet, een warme blije lach
een kleine glimlach terug
bouwt een brug

Liefs, Ria

Peonies Bridge zei

Hello Christiene, beautiful picture and the poem is lovely!

Wishing you a great weekend!

Sandra

Martine zei

Er zijn zulke en zulke mensen Christiene en jij beschrijft het mooi.........

gerdaYD zei

Goede morgen lieve Christiene. Eventjes nog dit: zelf hou ik niet zoveel van taarten, ze fotograferen integendeel is heerlijk hihi.
En ik hoop dat je weekend er even heerlijk uit ziet!

Lutje zei

een fijn weekend wens ik je