maandag 17 oktober 2011

Herfst.

                                                           
                                                       CHRISTIENE DÜTHLER ©

                                                                   Herfst.
                                                   Afscheid, een zomer voorbij.
                                                   Herfst storm wind en regen,
                                                   blaadjes dwarelen naar benee,
                                                   oker,geel,rood en bruin.
                                                   Kleuren als een bont tapijt.

                                                   Je volgt een sprookje dat heet herfst.
                                                   Geen kabouters maar paddestoelen
                                                   rood met witte stippen,elfenbankjes
                                                   een kruisspin in haar web.
                                                   In de lucht gekrijs van vogels.

                                                   Hoog boven de bomen,
                                                   klaar voor het vertrek ver van hier.
                                                   Overwinteren in warmere oorden.
                                                   Kleuren oker geel,rood en bruin
                                                   laten zien hoe mooi de herfst kan zijn.

                                                            Christiene Düthler. ©
                                                    

24 opmerkingen:

  1. Christiene,

    Een toepasselijk herfstgedicht met een mooi herfstplaatje.

    groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vannacht vlogen de ganzen ook weer over.
    wat een sfeervol schilderij heb je gemaakt:))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de allermooiste tijd van het jaar door jou prachtig verbeeld in woord en schildering.
    okergeel,rood en bruin....warme kleuren...warmte die we nu kunnen opslaan om ons de komende maanden te verwarmen.


    lieve groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een mooiere ode kan de herfst zich haast niet voorstellen, christiene!!!

    dit is weer zoooooooooooo mooi ..

    het dichterlijke zit in je schilderij, en het schilderachtige in je gedicht! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de herfst is zó mooi hé christiene en jij
    doet daar nog een scheutje bovenop,
    ik ben weg van je schilderij, en je gedicht, is er een van de bovenste plank christiene, machtig mooi om te zien,
    heb jij al je schilderijen aan de muur hangen christiene,

    slaap lekker hé,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat een mooike...!!
    Ja de herfst kan heel mooi zijn.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die kleurtjes - daar ben ik verliefd op!! en het regent weer bij ons brrr

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Christiene dank je dat ik weer kon genieten van jou mooie herfst in beeld en gedicht.
    Hier volgt tevens mijn nieuwe domeinnaam.
    lieve groetjes ,Ria

    www.rias-weblog.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. De herfst zélf vind ik persoonlijk helemaal niet mooi, ik zie alleen dood en verderf. Wat ik wél mooi vind zijn al die mooie gedichten en grafische werken die erover worden gemaakt. En dit is bij jou niét anders Christieneke! Dankjewel voor det moment van schoonheid...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo hallo Christien wat een mooi kleurrijk geheel.
    Smullen naar warme oorden....oh oh.....
    Dank je wel veel lieve groetjes..dag dag

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vandaag schijnt de zon, maar het is wel koud daarbuiten: Rijmbaard Herfst is vooruit gesprongen!
    Gelukkig heb ik blogjes zoals het jouwe om me aan op te warmen. Dankjewel lieve Chritiene, en maak er nog een fijne dag van hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. OT Christieneke: van mij mag je je matras méénemen hoor en er lekker op gaan liggen. Alleen weet ik niet of je dan geen onderdeel van het spectakel wordt hihi.
    Nog een fijne, zij het natte dag hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dankjewel schatje, voor je lieve wensen en steun: het gaat goéd (zie mijn blog) dus ik ben blij vandaag!
    Kom je met me mee de dag enteren? *wink, big smile*
    Maak er iets fijns en zonnigs van hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik hou niet van de herfst, met zijn gure regens en koude.
    Geef mij maar de zomer en de zon!
    Maar van jouw gedicht en schilderij wordt ik toch een beetje warmer, tja herfst is natuurlijk ook mooi met die prachtige paddestoelen.
    Blijf me verrassen,Christiene!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben het over de héle lijn met Yvonne eens, ook wat dat warmer worden van je mooie logs betreft lieve Christiene, én het warmer worden van je steeds weer zo fijne commentaren bij mij!
    Prettige zondag meid, geniet van de zon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Christiene,

    Bedankt voor je lieve berichtje en het was inderdaad een heerlijke wandeling gisteren!
    Zoals jij schildert en een gedicht erbij maakt, zo probeer ik de herfst met foto's vast te leggen...

    Vandaag weer mooi weer, maar wel een stuk frisser...

    Liefs siergrasje

    BeantwoordenVerwijderen
  17. herfst en de lente zijn de mooiste tijden, ik ben wel wat kitscherig, ik heb een plastic paddestoel gekocht met een kaboutertje voor het huis, ach voor de kleinkinderen, schattig toch?

    Prachtige tekening weer Christiene en ook nog een gedicht, het kan niet op, bedankt dat ik mag kijken.

    (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Goede morgen Christieneke! Inderdaad, wat het was zie je vandaag op mijn blog hihi.
    Dankjewel voor de week vol mooie spiegelingen die je me wenste, ik hoop dat het voor jou evenzo mag zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. goeiemorgen christiene,
    als de zon vandaag wil strlen zien je paddestoeltjes er nóg mooier uit:-)

    een heel fijne dag wens ik jou,

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. In Polen was het ook koud - daar was sneeuw op komst.
    Maar ik kan zo genieten van de mooie kleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Beste Christiene,

    Wat een mooie kunstwerkjes...zo lief en zuiver geschilderd.

    Je gedichtjes zijn prachtig!

    Wil heel graag je blog volgen.

    Wil je alle goeds wensen..
    Marijke
    www.marijkevanooijen.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Goede morgen lieve Christiene! Bedankt voor je steeds weer zo fijne commentaren op mijn blog!
    En ik hoop zo dat jij een mooie, creatieve dag mag beleven zodat we binnenkort weer zo'n knap log van jou mogen zien!

    BeantwoordenVerwijderen