Totaal aantal pageviews

zaterdag 9 mei 2015

Moederdag.

                                                      Christiene Düthler©

                                                  Moederdag.

                                                  Goud geel als de zon
                                                  een weide met paardenbloemen
                                                  verdwaalde madeliefjes
                                                  ze knijpt haar ogen dicht
                                                  ziet haar mama met onbijt op bed.

                                                  Deze zijn voor jou
                                                  paardenbloemen met gouden knopjes
                                                  als zonnetjes een enkele madelief
                                                  tussen wild kleurige bloemen
                                                  een glimlach mama zegt je bent
                                                  voor mij de liefste.

                                                  Ze opend haar ogen tranen als parels
                                                  rollen over haar wangen
                                                  glijden naar benee geven een glinstering
                                                  aan haar mooiste moederdag boeket
                                                  haar mama is niet meer
                                                  ze hoorde haar lieve stem en zag haar lach
                                                  herinnering moederdag.

                                                  Christiene Düthler©

24 opmerkingen:

klaproos zei

een bloemtje voor elke kinderhand om aan moeder te geven, want Moederdag is bloemetjesdag hoorde ik net :-)

lieve christiene, ik weet natuurlijk niet of jij moeder bent, maar ik wens je een heel fijne zondag
xxx

jeer zei

Christiene,

Mooie herinnering aan moederdag met een schattig plaatje.

Groetjes,

jeer

Lilian zei

Mooie warme herinnering...
Geniet van de zondag, lieve Christiene! Een boeket vol bloemengroeten voor jou!
Liefs,
Lilian

dori zei

Dear Christiene, I recognize littele Dori giving exact these flowers to her dear mother. Her mother now is in heaven, Dori will bring her Forgetmenot to her grave....

Marjolijn. zei

Mooie herinnering een bloemetje voor moeders.
Ik wou dat het nog kon.

gerdaYD zei

Een mooie herinnering in een al even mooie tekst én illustratie gegoten lieve Christiene!
Hopelijk ga jij nu een heerlijke dag tegemoet, laat je maar eens extra verwennen hé...

Lutje zei

je hebt me weer weten te raken met je mooie prent en tekst, ....ik vindt het echt mooi

fotorantje zei

zon mooi en aangrijpend!

Tomoko zei

What a heart warming y !! The mother and daughter is so lovely.

Long time no see. I did not open my PC so much. Sorry.

Love to visit you again.

yvonne zei

Het is altijd een fijne Moederdag, Christiene zolang we het kunnen vieren. Eerst voor onze eigen moeders en dan op een dag zijn we zelf moeders. De eigengemaakte cadeautjes van kinderen zijn de mooiste die er bestaan!

willy zei

mooi en pakkend Christiene..

een knappe combinatie van woord en beeld

Mapi zei

Mooi, maar wel weemoedig lieve Christiene ...


Liefs
Mapi

curieuzeneuzemosterdpot zei

ontroerend mooi geschreven, christiene!!

een moederdag zonder moeder ..

dan komen de herinneringen naar boven, eh.

hoe lief is je schilderijtje weer, christiene! :-))

Tammie Lee zei

dit is heel charmant
zo dierbaar
te waarderen van onze moeder is een mooi ding om te doen
en uw kunst toont het perfect


this is quite charming
so dear
to appreciate our mother's is a beautiful thing to do
and your art shows it perfectly

gerdaYD zei

als grijze dame
met een pluizenbollenpruik
neemt de wind haar trots
© dichterbij

en ik ben trots dat ik je ken lieve Christiene!

A van de Aa zei

Dit jaar de eerste mamsdag dat de mamma's in gedachten waren ........

Metel zei

Super mooi

denthe zei

Je kan het altijd heel mooi verwoorden Christiene. En wat een leuke tekening erbij!

gerdaYD zei

Ik was een madeliefje
Erg klein en verlegen
Jaloers op die mooie bloemen
Die alle aandacht kregen

Ik stond daar maar alleen
Er was niemand die mij zag
Dat ging maanden voort
Tot op die ene dag

Een roos riep naar me
en lachte me hard uit
ik kon maar beter weggaan
want ik was slechts onkruid

hij was veel beter
dat was wat hij dacht
maar daar kwam de winter
die hem zijn nederlaag bracht

zijn stengel was gebroken
en hij was niet mooi meer
ík stond nog rechtop
ondanks dat slechte weer

de roos was heel verbaasd
en zelfs jaloers op mij
ik had het overleefd
ik was een echte kei!

Hij lachte me niet meer uit
en vertelde aan zijn vrienden
dat die kleine madeliefjes
veel meer dan zij verdienden!
© Liesx

Fijn zonnig dagje gewenst lieve Christiene, weer boordevol inspiratie!

Annette zei

Schattig Christiene...

Elk jaar gingen we naar Rotterdam vanuit Drenthe. Mijn moeder gaf zogenaamd niet om moederdag maar intussen....

Lach van Annette x

Ria zei

Elke dag is moederdag
elke dag weer feest
als de kinderen
en het jonge grut
weer even zijn geweest.

Zo schattig dat kleine meisje met de bloemetjes en een lief gedichtje.

Liefs, Ria

gerdaYD zei

Mijn moeder moet ik helaas al sinds lang missen, maar er gaat geen dag voorbij of ik denk aan haar. Natuurlijk is Moederdag dubbel moeilijk want je wordt er extra mee geconfronteerd hé. Maar jouw mooi log maakt veel goed, bedankt dus lieve Christiene!

yvette zei

wat ontroerend mooi Christine.
tranen over mijn wangen want ik ben bang en opgelucht voor de dood van mijn moeder die alzheimer heeft
alle moederdagen waren zo fijn

dank je dank je dank je

Peonies Bridge zei

This is a beautiful picture of mother's day!

Hugs, Sandra