dinsdag 4 november 2014

Totumdieren.......

                                             Christiene Düthler©

                                         Totumdieren op boomblad geschilderd.

                                                        Pipul leaves.

                                              Totumdieren - Astrologie.

 De Indianen maken veel gebruik van totems, van dieren die je als een spirituele helper kunt beschouwen. De 12 astrologische dierenriemtekens geassocieerd aan 12 verschillende Indiaanse totemdieren.


                                            Een klik voor groter kijken.


                                            Totumdieren - Astrologie.


                                                    Gans --Steenbok.21-12 t/m20-1

                                                  Otter- Waterman.21-1 t/m18-2

                                                       Wolf-vissen.19- 2 t/m - 19-3

                                                     Valk- Ram.20-3 t/m19 -4

                                                     Bever- Stier-20-4 t/m20 -5

                                                      Hert -Tweelingen 21-5 t/m 20-6

                                                      Specht-Kreeft.21-6 t/m21-7

                                                     Zalm -leeuw 22-7 t/m22-8

                                                         Beer-Maagd.23-8 t/m 22-9

                                                    Kraai - weegschaal 23 -9 t/m 22-10

                                                      Slang- schorpioen -23-10 t/m21-11

                                                     Uil -Boogschutter-22-11 t/m20-12









                                                                      Eén klik
                                                             voor groter kijken.

                                           ----------------------------------------------










41 opmerkingen:

  1. Ik had geen idee dat dit bestond, dus bij deze de info waargenomen.
    Dat de maagd en de beer nu samenvalt kan geen toeval zijn,
    ik ben dol op elke beer die er maar bestaat. Hiermee wordt mijn sterrenbeeld dus verklaard.
    Heel mooi gedaan C-tje, het heeft klasse! grtjs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontzettend mooi, Christiene! Ik wist ook niet van de totumdieren, dus zeker leuk om te lezen. Heel mooi uitgevoerd ook. Het viel vast niet mee om op zo'n klein oppervlak te schilderen, knap dat je dat kunt. Ware kunststukjes! Ik hoop dat je ze ook lang kunt bewaren... om zo af en toe nog even van te genieten.
    Liefs en een bladergroet,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig Christiene ik ben heel lang op zoek geweest naar mijn totemdier en kon dat niet vinden en nu, plop, is het er, de gans in vol ornaat,
    ik heb niets met ganzen buiten dat ik het wel grappige dieren vind:-)

    maar ik zal daar eens meer over gaan lezen:-)
    wie weet wordt er nu meer duidelijk,

    dank je wel voor deze mooie schilderijtjes lieve christiene,
    je bent een toppertje,
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik wist niet eens dat dit bestond Christiene...

    en dat ik een " beer" ben, daar kijk ik van op..

    sublieme schilderijtjes heb je er van gemaakt..


    "het betere blogwerk"

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whaw, daar heb je je werk van gemaakt
    k zie dat ik een valk ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Totempalen, totemdieren ik kende het wel.
    Maar het idee om het te schilderen op boombladeren,dat is KNAP.
    Je zet er een pracht kunstwerkje neer.

    Lieve groetjes, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooie schilderingen Christiene.
    Nu is het natuurlijk niet zo dat een toevallig dier samenvalt met een geboortedatum maar dat geeft niet. Om je persoonlijke totemdier te ontdekken kost een beetje meer moeite......
    Liefs van Martine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat heb je dit weer wondermooi gemaakt, christiene!

    zo mooi zag ik het nog nooit! : -))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. EXTRANO paintings coming from a golden heart.....I see love to all animals in the painter's heart....

    The leaves chance into a golden heart for all creatures.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kende het niet, maar jij hebt er weer iets heel moois van gemaakt..!!

    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Christiene,

    hiervan sla ik zowat steil achterover.
    Wat een prachtige kunst!!
    Ik ben er helemaal weg van.
    Vooral het uiltje (mijn moeder heette Uhl)

    Wat zijn het voor blaadjes??
    Prrrrachtig!!

    Liefs, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dit superknap gevonden lieve Christiene en bovendien al even knap uitgewerkt! Bedankt voor dit pareltje, hiermee is het goed de dag te beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is apart, meer dan dat.
    Naast mijn westerse en Chinese, ken ik nu ook mijn Indiaanse dierenteken.
    Top !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. waw, ik wist nog niets eens dat ik beer was.
    je hebt er een verdorie mooie collage van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weg is mijn reacties. Pfff... Even over nieuw in tikken.
    Super mooi geworden. Ik wist niet bestond. Blaadjes erop schilderen zie je niet zo vaak.
    Pareltje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Christiene,

    Dit is een prachtig stukje werk. Mijn totemdier kende ik al wel, maar op blaadjes geschilderd vind ik echt uniek, heel bijzonder.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  17. What a great idea! I always admire your creativity . Of course I clicked to enlarge them, enjoying their color and details! so lovely!( ^)o(^ )!
    Have a happy day.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Met zo'n mooie kunstwerkjes straks de kerstboom versieren... zou dat geen goed idee zijn lieve Christiene?
    OT: bedankt voor je steeds weer zo lieve reacties meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. deze zijn ongelooflijk Christina ! Ik hou van dat u ook deed ze op bladeren , een of andere manier die bijdraagt ​​aan de totem effect . Dan moet je foto's zijn kunstig aangeboden . Zulke schatten elk een. Heerlijk weekend aan u!


    these are incredible Christina! I love that you did them on leaves too, somehow that adds to the totem effect. Then you photos are artfully offered. Such treasures each one. Lovely weekend to you!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. christiene, jij bent van alle "crea" markten thuis. wat moet dit een priegelwerk zijn geweest! het is zo mooi, en ik sluit me aan bij de anderen dat ik niet wist dat zoiets bestond.
    je blijft me verbazen!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Goede morgen lieve Christiene, hopelijk wordt die het begin van een al even mooi weekend voor jou, boordevol geluk én inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een feest Christiene!
    Zo subtiel....

    Snufje van een hert :)

    Goed weekend ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Fijne zondagmorgen lieve Christiene!
    Voor jou:

    ZONDAGMORGEN
    Het licht begint te wandelen door het huis
    en raakt de dingen aan. Wij eten
    ons vroege brood gedoopt in zon.
    Je hebt het witte kleed gespreid
    en grassen in een glas gezet.
    Dit is de dag waarop de arbeid rust.
    De handpalm is geopend naar het licht.
    © Ida Gerhardt

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wow Christiene, wat is dit prachtig! Ik heb met bewondering gekeken naar deze speciale en schitterende werkjes, ze zijn echt zo mooi!
    Fijne zondag,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Dag Christien,

    ik kom je even een ♥ brengen voor een heerlijke inspirerende week!!

    Liefs, Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wat is dit prachtig zeg echte kunst met een ziel er in vind ik altijd mooi om te zien zo
    groetjes antony

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zo mooi. Lijkt me niet gemakkelijk om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. bedankt voor je beterschapswens van gisteren

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Bedankt meid voor je lieve woordjes van hoop en toegewenst moed!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dank je wel voor je lieve steun al even lieve Christiene, jij bent een lichtpuntje op het internet, zoveel is zeker... en niet alleen door dat, maar ook door al je mooie, poëtische logjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. dag Tine...

    hier is een HUG voor jou:





    ♥♥♥
    .*♥*…║║║║╔╗*♥*
    …*♥*.╠╣║║║╗…..**
    *♥*….║║╚╝╚╝……..

    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Goh lieve Christiene, wat een al even lieve reactie van jou op mijn blog, dacht je écht aan mij die hele dag? Lief van jou en bedankt hoor!
    Fijne dag nog meid en straks een heerlijk weekend hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. een fijne vrijdag en voor straks een heel tof weekend gewenst...en bedankt voor de groetjes :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig! Wat een leuk idee! Ik ben gek op Indianen en de manier waarop zij tegen het leven aankeken. Zo leuk dat je hun totemdieren gebruikt hebt. Erg origineel canvas :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dag Tine,

    ik heb inmiddels al heel wat blaadjes geraapt en te drogen gelegd...
    Mooi door jou geïnspireerd.

    dag!
    groetjes van Marlou

    .

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat vind ik dit prachtig, heel bijzonder
    Lieve groet
    Mapi

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh how cute are the painted leaves!! Wonderful work!!

    Lovely New Year!!

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen