zondag 21 augustus 2016

mediteren.


                                                       Christiene Düthler©

                                       Meditatie op doek geschilderd....60 X 60



                                              Witte lotus bloem.



                                     Een reis naar binnen.

                                    Gesloten ogen,gekruiste benen
                                    een hoofd vol gedachten
                                    die komen en gaan.
                                    De wil om los te laten
                                    een reis naar binnen
                                    een zoektocht naar innerlijke rust.
                                    Je haalt diep adem
                                    het word stiller en stiller.
                                    bomen wiegen hun bladderen
                                    je hoort het ruisen van het water
                                    blote voeten vragen om verkoeling
                                    de golfjes in de beek, deinen mee
                                    een stilte gevoel, één zijn met de natuur
                                    In een gezond lichaam  en een
                                    heldere geest.

                                   Christiene Düthler©

23 opmerkingen:

  1. Mooi, in woord en beeld Christine...!!
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi,de mediterende kikker.
    En wat maak je toch mooie gedichtjes.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig de mediterende kikker. Wat zou ik graag zo mooi willen kunnen schilderen en dichten zoals jij.
    Lieve groet, Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat mooie meditatie woordjes .... en die kikker ..

    fijn om je hier weer terug te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. daar kan je alleen maar rustig van worden
    de kikker in yogahouding, hij is leniger dan ik :-)
    leuk dat je terug bent

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zo mooi dat de lelie een modderige ondergrond nodig heeft om te kunnen groeien en bloeien. Dat verwacht je niet van zo'n prachtige bloeier.
    Ruim een half jaar heb ik iedere dag gemediteerd maar op een gegeven moment kon ik het niet meer opbrengen. Geen idee waarom.
    Groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe christiene, das ist eine wunderbare Meditations-Erfahrung! Ich liebe das Gedicht, den stillen Frosch und die schönen Seerosen! Meditations-Grüße von Wald zu Wasser, Dori

    Dear Christiene, this is a wonderful experience of meditation! I love the poem, the silent frog and the see-roses! Meditation-greetings from forest to water, Dori

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mediteren, eigenlijk doe ik dat nooit,
    maar als ik dit lees.....
    fijn dat je er weer bent :o)
    Eén @->- voor jou

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tekening geschilderd. Kikker zit op blad van wat waterlelie. Erg mooi gedaan. Foto van waterlelie ziet prachtig uit. Gedicht heb je ook heel mooi geschreven.
    Fijne dag.
    Groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen

  10. blij je terug te vinden op je blog Christiene..


    leuk bedacht die mediterende kikker..


    en een mooie rustgevende poëzie

    prettige dag gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n lief meditatieve kikker. Mooie foto ook !
    Ik denk vaak aan kikkers als te mediteren.

    Mijn kikkers mediteren in de vijvers , zo velen van hen . Ik hou van ze te zien daar.

    Such a sweet meditative frog. Beautiful photograph also!
    I often think of frogs as meditating too.

    My frogs are meditating in the ponds, so many of them. I love seeing them there.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Grappig, dat je de kikker zo verbeeldt. De poten van de kikker doen ook wel denken aan de meditatiehouding. Jouw woorden passen er heel goed bij: weer een waar kunststukje van onze Christiene!
    Ik wens je een rustige week toe ;-)
    Lieve groetjes,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  13. jouw kikker is een pareltje, christien!
    je gedicht eentje om heel regelmatig te herlezen! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Cute! I would like to be kissed by him! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je hebt precies veel inspiratie opgedaan tijdens je zomerstop hé. Wow, dit is weer een gedicht en illustraties die er mogen zijn.... TOP!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtig Christiene, ik loop te mediteren in het bos met m'n jongens aan mijn zij:-)

    heerlijk.... de reis naar binnen komt altijd weer naar buiten :-)


    Fijn dat je er weer bent
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  17. welkom terug Christiene! we gaan net als die relaxte kikker heerlijk mediteren met onze voeten in een bak water, groot glas drinken erbij en dan......helemaal niets!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Christiene,

    Welkom terug en zelf ben ik ook net weer terug van een korte vakantie.
    Grappig die mediterende kikker en een mooie lotusbloem, met een fraai toepasselijk gedichtje.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb die gekruiste benen nooit begrepen, zit hartstikke ongemakkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Goede morgen lieve Christiene.
    Voor jou:
    Meditatie
    Geen rots geen ster geen waaien en geen wiegen
    doch overal het loerend water onder zee
    geen vis geen vin geen stilgezonken schip
    alleen het groen, het onbeweeglijk net
    waarin mijn adem stokt, mijn hand niet meer durft dwalen.

    En alles valt nu stil: mijn bloed, mijn blik
    mijn blakende gedachte.
    Hier keert men in zichzelf terug
    hier slinkt men tot zijn pit
    in een nooit eindigend
    ogenblik.
    © Erik van Ruysbeek
    Uit: 'Van de aarde die ook hemel is', 1963.

    Fijn weekend hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Een prachtige mediterende kikker, wat mooi.
    Mooie tekst en witte lotus. Hou ervan.

    BeantwoordenVerwijderen