zondag 22 september 2019

Zo gewoon en toch heel bijzonder


Mijn vriendin Marléne bracht van het uit eten een steen voor mij mee die daar in de vensterbank lag,ze dacht aan mij en vroeg of ze er hem mee mocht nemen,om dat haar vriendin het leuk vind stenen te beschilderen,En zo werd deze steen zo heel gewoon en toch heel bijzonder!
Een bijzondere herinnering aan mijn lieve vriendin Marléne
Christiene Düthler.




                                                              Verlies.
                                                        Vriendschap. 
                                                        Jij was oprecht en eerlijk
                                                        jou woorden blijven en hangen
                                                        je maakte soms de mensen
                                                        aan het schrikken,misschien
                                                        dachten zij het zelfde als jij

                                                        bang voor scheve gezichten
                                                        ze speelde mooi weer.
                                                        Maar jij zo als je was,recht door zee
                                                        zo blijf ik jou herinneren.
                                                        Er bleef je niets bespaart
                                                        25 jaar kanker.....

                                                         Je hebt zo veel mee gemaakt
                                                         maar nooit geklaagd.
                                                         Je overleefde je man en niet veel
                                                         later je moeder.
                                                         Bewondering door vele.

                                                        Voor jou die zei ik moet door
                                                        Je haalde alles uit het leven
                                                        zo goed en zo kwaad als het kon
                                                        genieten vakantie de vitamine
                                                        van haar leven
                                                        uit eten met vriendinnen.

                                                        Met lood in de schoenen wetend
                                                        hoe zwaar het was voor haar
                                                        sprak jij warme woorden
                                                        voor je vriendinnen als soort van troost
                                                        je zei het gaat niet lang meer duren
                                                        ik ben op.

                                                       Marléne word op genomen
                                                       beld voor het laatst haar vriendinnen
                                                       heel zachtjes heel kort
                                                       ze hebben mij verlegd naar het kamertje............
                                                       Geen telefoon,geen lieve stem
                                                       het blijft dood stil.

                                                       Marléne........... haar laatste reis.
                                                       woorden schieten te kort

                                                       Christiene Düthler 


19 opmerkingen:

  1. lieve meid, een mooie steen als herinnering aan een lieve vriendin. een vriendschap van vele jaren. Een sterke, krachtige vrouw!
    Sterkte met het verlies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Christiene,

    Goed weer iets van je te horen, jammer dat het bericht minder vrolijk is.
    Veel sterkte met het verlies van jouw geliefde vriendin.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben blij dat je er weer eens bent
    maar je vriendin....Ik wens je heel veel sterkte
    * Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. triest nieuws Christiene
    m'n medeleven met het overlijden van je lieve vriendin
    heel veel sterkte voor jou en allen die haar kenden

    heel mooi geschreven

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ach m'n lieve christiene, wat een verdriet voor jullie,

    een lieve vriendin verliezen, is heel erg,
    een hele dikke knuffel voor jou,
    als ik iets voor je kan doen zeg je het dan
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat erg dat je vriendin ook niet meer is. Heel erg.
    Gevoelig geschreven over je vriendin... Gecondoleerd. En heel veel sterkte.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Liebe Christiene, ich freue mich SEHR über Deinen neuen Post! Der Stein ist toll geworden! Und Du dichtest und bist einfach noch und wieder da im Internet, das finde ich wunderschön!

    Viele Grüße von Dori aus dem Bayerischen Wald

    Dear Christiene, I am VERY happy about your new post! The stone is great in form and colours! And you are a poem and you are here again in the internet, this is so fine!

    many greetings from the Bavarian forest from Dori



    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte en moed om dit leed te dragen.
    De steen zal je warmte en moed geven om zonder haar verder te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is zeker een bijzondere herinnering. Wat jammer dat je haar nu moet missen. Dat zal niet meevallen. Soms is het leven echt even heel donker en ik hoop dat jij weer snel lichtpuntjes gaat zien, Christiene.
    Liefs en een warme groet,
    Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je blog raakt me want mijn vriendin is ziek. Ongeneeslijk ziek. Alleen al als ik eraan denk dat ze er eens niet meer zal zijn, dan voel ik de tranen branden achter mijn ogen. Het is zoals de Fransen het zeggen: afscheid nemen is een klein beetje doodgaan. En dan moet het werkelijke gemis nog komen. Sterkte met je verdriet ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze steen is zeker heel bijzonder en ik wens je ook veel kracht en sterkte om het verlies van je vriendin te dragen. Soms gebeuren er veel dingen achtereen die moeilijk te verwerken zijn en ik heb dit jaar ook van vele mensen afscheid moeten nemen maar ze zijn altijd in mijn hart. LG, Tine xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Christien,
    Ik trof je naam aan op de blog van Ria (riasweblog)
    Ze is een tijdje behoorlijk ziek geweest, knapte weer op maar was zwak en kon niet meer slikken. Daardoor was ze ook niet op haar blog aanwezig, uiteraard. Kort geleden werd ze opgenomen om aan te sterken. Maar dat heeft allerminst geholpen. Ze werd steeds slechter en het bleek dat ze niet meer geholpen kon worden.
    Afgelopen dinsdag ben ik bij haar geweest. Het was duidelijk: dit is een afscheid. Op dit moment is ze in rustig slaap door medicijnen.
    Op mijn weblog geef ik informatie over Ria en hoe het verder gaat. Je bent daar van harte welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vooral die laatste zin: woorden schieten te kort. Erg is dat he?
    Je zou zoveel willen zeggen.
    De steen is nu een mooie herinnering geworden. Hij heeft een naam, haar ziel zit er in.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ontroerend geschreven.
    Veel sterkte !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De titel van je gedicht al zo mooi.
    De woorden ze raken me van binnen.

    Het missen blijft he Christiene...

    Groet,
    Hilly

    BeantwoordenVerwijderen