zondag 9 februari 2020

Vier jaargetijden in de war

                                     
foto internet



                              Winterse buien.           


                           
                              Vier jaargetijden in de war.
                              Lente Zomer Herfst en Winter
                              weerbeelden komen voorbij
                              de weerman voorspeld
                              Herfst in de Winter
                              storm en regen die klettert
                              tegen de ruiten.
                              In je droom is het lente
                              het verlangen naar warmte
                              vogels vlinders veel kleur
                              bijen op de bloemen.
                              of word het een Zomer zo heet
                              zonder genade
                              of een Lente in de Zomer
                              ontwaak uit je slaap
                              het is Winter.

                              Christiene Düthler©
                                           

                              


13 opmerkingen:

  1. Hallo Christiene,

    Goed weer eens wat van je horen/lezen.
    Dat zijn ware woorden. Ik hoop dat het beetje mee gaat vallen met de storm.
    De andere seizoenen moeten we nog maar even afwachten.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige geschreven en ben het helemaal met je woorden eens want seizoenen geven van alles wat en vandaag alweer flinke tegenwind gehad. Maar storm en regen gaan altijd ook weer voorbij.Ik wacht op Lentevrouw want dat weer is beter voor mij. nu maar wachten tot de storm gaat luwen want ik ben vandaag niet vooruit te duwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je mooi geschreven. Weer is zeker in de war. Veel te hoog klimaat. Bij ons stormt het nog. Veel regen ook erbij. Gauw maar lente komen. Fijne week. Groetjes J&F.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk om je terug te lezen Christiene..

    de lente kreeg heel wat tegenwind vandaag

    de winter is niet voorbij

    fijne zondagavond

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nu hoor je de wind hier erg hard waaien, regen slaat tegen het raam,
    gelukkig is het binnen warm en droog,
    we laten de seizoenen maar over ons heenkomen hé soms 4 op een dag :-)

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Christiene het is nog steeds winter maar met iedere windvlaag die tegen mijn huis slaat word mijn verlangen naar de lente groter...........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Exiting weather here in your tulip-country!!!

    My Grandma always said: "Wait a moment, and good fortune comes also to you - - "

    Expecting storm Sabine with wild and wet weather in the Bavarian Forest, too - your Dori to wet Netherlands

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het is winter, vorige week zag ik narcissen die opengingen, nu stormt het, winter wat is dat? ;-)
    .* Een @->- voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi geschreven
    diverse seizoenen is leuk
    maar t mag niet te warm worden , dus geef mij maar lenteweer

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het lijkt allemaal door elkaar te lopen.
    Ik vind juist de overgang zo mooi van het ene naar het andere seizoen.

    Mooi gedicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig Christiene dat je er weer bent. Ja, het weer is zeker in de war! Vandaag zon, hagel, regen en harde wind, gelukkig geen sneeuw. In mijn dromen is het altijd zomer, lekker buiten zitten en genieten van de zon, de vogels en de vlinders. Hoop dat het snel weer de goede kant in gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het waren bijna vier jaargetijden in een dag Christiene. Gek weertje ...........

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Door deze variatie voel ik mij meer verbonden met de natuur en haar seizoenen. Een genot die ik ook niet zomaar laat voorbijgaan net zoals deze mooie woorden gegoten met een daarbij horende prachtige foto.

    BeantwoordenVerwijderen